Proč bychom měli najmout právě vás?

Jedna otázka vzbuzuje respekt až strach u všech kandidátů, kteří přijdou na interview:„Proč bychom měli najmout právě vás?”

Věřte nebo ne, vážně to chceme vědět, stejně jako každý zaměstnavatel. Nechceme a nebudeme vás chtít zastrašit, je to určitá pomoc v rozhodování. A není to tak děsivé, jak se zdá, na odpověď se můžete skvěle předem připravit.

  1. Projděte si popis pozice, o kterou máte zájem. Jaké zkušenosti a dovednosti můžete nabídnout, jaké zkušenosti pomohou společnost posunout dále? To bude základ vaší odpovědi.
  2. Uveďte na příkladech, co můžete pro společnost udělat, spíš než co ona může udělat pro vás. Máte tak možnost prezentovat sami sebe jako řešitele problémů vašeho potenciálního zaměstnavatele. Odpovědi typu „Měli byste mě zaměstnat, protože opravdu tu práci chci”, nebo „Vždycky jsem chtěl pracovat v marketingu, takže mám pocit, že je to ideální role pro mě“, nejsou pro tento účel nejvhodnější.
  3. Nikdy se nesrovnávejte s jinými. Upřímně, znáte silné a slabé stránky těch ostatních? Nemůže tvrdit, že jste rychlejší, že jste lepší… Raději se soustřeďte pouze sami na sebe.
  4. Vyhněte se stereotypu a naučeným frázím. Nikdy neříkejte, že byste měli dostat práci, protože tvrdě pracujete, jste spolehliví, nebo že skvěle fungujete v týmu. Na to není váš zaměstnavatel zvědavý a vy byste si spíše uškodili.
  5. Nebuďte sebevědomí nebo dokonce až arogantní. Každé tvrzení byste totiž měli dokázat, třeba: „Myslím, že můj analytický způsob myšlení a schopnosti se výborně hodí pro vaši společnost, v minulosti jsem podobná řešení vytvářel a mohu to ukázat na příkladu…“
  6. Udržte logickou, jasnou strukturu. Spíše než rozvláčné, dlouhé, nepromyšlené odpovědi, jsou pro váš projev přínosné jednoduché, krátké a lehce zapamatovatelné odpovědi a argumenty. Na závěr pak nezapomeňte shrnout, jak díky vašim silným stránkám firmě prospějete a čeho dosáhnete.

Autor článku, Lenka Nejedlá, Marketing Specialist