5 let pobočky Synergie v Brně / Interview s Branch Managerem

Ivo Vašek nastupoval do brněnské pobočky Synergie v roce 2014. Tak, jako každá společnost, i naše pobočka v Brně si prošla svými pády a vzestupy. Když Ivo v Synergie začínal, pobočka byla na trhu rok, zápasila s fluktuací zaměstnanců a nedostatkem klientů. Napříč tomu to Ivo nevzdal a dnes pobočku v Brně vede.

Proč si se rozhodl pracovat pro Synergie?

Tehdy jsem zareagoval na inzerát na pozici Business Development Manager a byl přijat, jakkoliv se moje úloha trochu změnila. Nutno říci, že jsem vždy chtěl v HR pracovat, mj. proto, abych zkusil změnit pohled HR.

Ivo, jaký byl tvůj první den v Synergie?

První den v práci byl upřímně celkem překvapivý a pocity velmi smíšené. Děly se nějaké personální změny, jeden tehdejší kolega opustil pobočku za další dva měsíce, pak se ještě vyměnil ředitel společnosti a já byl nakonec hozen tzv. do vody jako konzultant.

Jaké významné změně si musel čelit?

Upřímně, pobočka nebyla v dobrém stavu. Po třech měsících mého působení v české Synergie se změnil management společnosti.  Vedení převzala současná ředitelka Martina Klubicová. Chtěli jsme nabídnout nový, svěží, a hlavně důvěryhodný pohled na personalistiku jako takovou. S Martinou jsme si proto vytyčili společný cíl, tím bylo pozvednout prestiž pobočky i povědomí o ní. 

Poměrně těžký úkol…

To ano…I já sám jsem do té doby měl o HR agenturách velmi špatné mínění (jako mnoho uchazečů), a proto jsem se rozhodl, že všechny věci, které mi vadily, chci změnit tak, aby nás kandidáti vnímali, byť jsme HR agentura, pozitivně. Začali jsme pracovat s cílem získat důvěru uchazečů o práci a začít budovat klientské portfolio. K našemu dvoučlennému týmu se tak brzy přidal kolega obchodník. 

Zpětně se na to díváš jak?

Začátky nebyly jednoduché, všichni jsme se učili a zároveň každý z nás využil maximálně svých osobnostních předností a předchozích pracovních zkušeností. U mě to byly například zkušenosti z prodeje, exportu, kvality, certifikace, u obchodníka Vojty zkušenosti z bankovnictví a call center. Jediný, kdo měl předchozí zkušenosti z HR, byla kolegyně Vendula Pilichová.

Jaké byly první kroky změny fungování?

S klienty jsme se rozhodli budovat partnerství, využívali jsme předností toho, že jsme dostatečně malí (abychom byli flexibilní k jejich požadavkům) i dostatečně velcí (tím, že Synergie má dostatečný kapitál), abychom byli schopni hledat jim tzv. na míru ty správné zaměstnance. K tomu jsme měli důvěru a skvělou podporu vedení, včetně implementace interního CRM, což nám zrychlilo a zpřehlednilo práci – byť se nám to na začátku jevilo jako možná zbytečná administrativní zátěž, nyní zpětně musím říci, že to byl krok o míle vpřed.

Jak jsi toho dosáhl?

Předně jsem pohovory vedl jako rozhovory, nikoliv zpovědi, zajímal jsem se o uchazeče, nejenom o jejich CV, chtěl jsem, aby pohovor u nás nebyl utrpením, ale alespoň trochu příjemným zážitkem, ze kterého si každý odnese pozitivní zkušenost a přidanou hodnotu. Tedy lidsky řečeno „škrobený projev“ jsem vyměnil za svůj vlastní, lidský.

Je něco, za čím si stojíte od založení společnosti, na co kladete důraz?

Mám na mysli obě pobočky – pražskou i brněnskou

Jsem rád, že Synergie, a to mohu hovořit opravdu za obě pobočky, je sehraný tým, který si důvěřuje a vzájemně podporuje. Stojíme si určitě na kvalitě, to je známka naší dobře odvedené práce. Máme v týmu skutečné profesionály, kteří jsou v HR oboru již řadu let. Osobně jsem hrdý na naše know-how, odborné znalosti a přístup, jakým se snažíme chovat ke klientům i kandidátům. Respektujeme jejich přání a vážíme si jejich důvěry.

Jak moc se liší byznys v Brně od Prahy?

V byznysu je důležité pochopit svoji roli na trhu. Nejsme kolos o desítkách konzultantů, nemáme pobočky v každém krajském městě, a proto jsme se vždy primárně zaměřovali na středně velké výrobní společnosti, ideálně zahraniční, nejlépe v Brně a přilehlém okolí, s tím, že samozřejmě působíme po celé Moravě. Cílíme i na klienty, u kterých selhala spolupráce s tradičními velkými poskytovateli HR služeb, kteří z povahy svojí velikosti v některých případech preferují kvantitu nad kvalitou.

Na co jsi se svým týmem pyšný? 

Vím, že se nerad chlubíš, ale vezměme to směrem k byznysu, pobočce samotné..

I když to byla tvrdá a mravenčí práce, dnes mohu pyšně říci, že se nám podařil malý zázrak. S Vendulou a Vojtou, který je dnes již rovněž konzultantem, jsme prakticky z ničeho vybudovali funkční pobočku s pozitivní reputací, což dokládá jak zpětná vazba od uchazečů, tak od našich klientů, která je nejenom zisková, ale meziročně vykazuje nárůst 30-40 %. Máme stabilní a vyvážený tým po stránce pohlaví i věku, který se výborně doplňuje a v loňském roce se rozrostl o dalšího člena. Dokážeme obsloužit klienty tzv. od A do Z, co se týče typu pozic, od dělnických, vč. agenturních, přes specialisty až po manažerské pozice. Je to něco, na co jsem opravdu ve svojí profesní kariéře hrdý i s ohledem na despekt, se kterým na nás v začátcích hleděli někteří konkurenti i klienti.

Co vás čeká v 2018?

Je potřeba nadále tvrdě pracovat, potažmo čelit výzvám dnešní doby, jež přináší aktuální situace na trhu práce i skutečnost, že dobrá pověst se buduje dlouhodobě, ale každá chyba se nekompromisně trestá.

Na celý brněnský tým se můžete podívat zde