Researcher, Lovec talentů….. Co je to vlastně za pozici?

Stále se zamýšlíme nad tím, jak vysvětlit pozici reseachera v recruitmentu. Mnoho lidí má trochu smyšlené představy a co si budeme povídat, do inzerátu se nevejde vše,

Researcher nebo lovec hlav?

Na pozici researchera máte nelehkou a mnohdy nevděčnou roli. Získáte však jedinečnou příležitost naučit se komunikovat s lidmi, potrénovat cizí jazyk, pracovat s trpělivostí a v klidu, nepodléhat panice.

Jak může vypadat váš den?

  • Při první ranní kávě zapnete počítač a vaši nejoblíbenější stránku LinkedIn. A nejen ten – portálů, kam můžete vkládat nabídky nových pozic nebo hledat vhodné kandidáty, je mnoho.
  • Pokud najdete na určitou pozici někoho, kdo se jeví jako vhodný kandidát, zkonzultujete jeho profil se svým HR Consultantem. Ještě předtím si ale udělejte poznámky ke každému životopisu a napište si otázky. To samé platí i pro odpovědi kandidátů na dané pozice, které vám přistály v e-mailu nebo do interní databáze.
  • Odpoledne si pak vyhradíte na volání všem kandidátům. Nebudete se přitom ostýchat se a bát mluvit před kolegy, protože během telefonního rozhovoru zapisujete do počítače a připraveného profilu dotyčného vlastní poznámky. Nebudete utíkat do jiné kanceláře, aby vás někdo náhodou neslyšel. Jde vlastně o takový pre-screening, předpřípravu, kdy vyhodnotíte, zda je kandidát skutečně vhodný na danou pozici a má cenu ho zvát na osobní pohovor s vašim nadřízeným či nikoliv.
  • Někdy se může stát, že se objeví bariéry, ať už jazykové, nebo komunikační, případně finanční, nebo kandidát nejeví o danou pozici, kterou mu popisujete, zájem.
  • To ale není všechno. Během dne si vás také váš lídr, HR Consultant, klidně zavolá a zadá vám novou pozici, kterou mu klient právě přidělil. Je na vás dělat si poznámky, ptát se, pokud nerozumíte nebo máte pocit, že informace nejsou dostatečné. Prostudujete si Job Description, který od klienta dostanete. Prostudujete si podobné pozice, které se inzerují, zapíšete si klíčová slova hledanosti. Prostudujete si i daného klienta, jeho výstupy, jeho webové stránky, jeho atmosféru, budete se snažit nasát vše, co půjde, tak abyste se vžili do role zaměstnance dané společnosti.

A tady nastává kreativní část vaší náplně práce, tak do toho! Musíte vytvořit vlastní inzerát, tedy ne opsat JOB Description. Uvědomit si, na koho cílíte, koho chcete přilákat, co musí umět a co by bylo fajn umět, ale není překážka, pokud to nenabídne. Připravte se na to, že na některou pozici najdete desítky skvělých profilů a na jinou třeba jen dva, tři za celý týden. Čeká vás skutečně mravenčí práce, kdy se musíte obrnit trpělivostí. Protože důležité budou vaše výsledky. Úspěšnost. Čísla.

Tak, jak se vám jeví pozice Researchera, název odpovídá asi dokonale, co říkáte?

Ne každý však na tuto pozici má, ne každý je smířen se skutečností, že i po celém dni práce nejsou výsledky a nedaří se. Na druhou stranu přijdou zase dny, kdy se radujete z placementu, na kterém jste se podíleli a to za tu námahu stojí.
Držíme palce,