19.6.  Světový den uprchlíků

Pár statistik na úvod.

Téměř 30 lidí je nuceno uprchnout každou minutu v důsledku konfliktu nebo pronásledování. Množství násilně vysídlených osob na celém světě roste (68,5 milionu podle UNHCR=Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky, 20182018). Distribuce je stále nepřiměřená. V roce 2017 bylo v Turecku 3,5 milionu uprchlíků, 1,4 milionu v Pakistánu a 1 milionu v Libanonu. Více než 85 % vysídlených osob se nachází v rozvojových zemích. Na zařízení v sousedních zemích konfliktních oblastí narůstá tlak. V důsledku toho mnozí lidé pokračují v cestě a směřují do Evropy a překračují moře na nebezpečné cestě. Od počátku roku 2014 přišlo na evropský kontinent více než 1,8 milionu lidí (UNHCR=Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky, 2018).

Nejméně 16 343 lidí je mrtvých nebo chybí.  Zmizelo více než 10 000 dětí, protože se přestěhovaly do neznámých destinací nebo se staly oběťmi vykořisťování a obchodování s lidmi…Neví se o nich..

Do Španělska, Itálie a Řecka přišlo během posledních 6 měsíců přibližně 40 000 uprchlíků.

Více než 53 % jsou děti, které ztrácejí velkou část svého dětství a po celé roky musí žít v nejistotě, bez budoucích vyhlídek a přístupu ke kvalitativnímu vzdělání. Mezitím jsou evropské země zaneprázdněny diskutováním o tom, jak nejlépe vyřešit tuto situaci, ale konkrétní řešení je nedohlednu, ale to ponechme stranou.

Proč to vše píšeme? Díky naší CSR aktivitě pomáháme i těmto dětem k lepším zítřkům, a je nám ctí.

Tak například v Řecku, v Aténách spolupracuje partnerská organizace ARSIS na náměstí Victoria Square a podporuje většinu afghánských a pákistánských adolescentů. V Patrasu využívá místní tým mobilní školu pro kontakt s uprchlíky, kteří se ukrývají v opuštěných továrnách.

Co je vizí v této situaci?

Hlavním cílem je zlepšení podmínek dětí na ulici tím, že jim nabízíme vzdělávací aktivity, které jim pomohou obnovit sebevědomí a odkryjí svůj talent.

Protože děti, které jsou na cestách, zůstanou na jednom místě většinou kratší dobu, je proces zahájený pouličními pedagogy kratší a je třeba řešit další, odlišné potřeby.

Intervence se zaměřují na úlevu od stresu a na nabízení pozitivního vzdělávacího prostředí, kde děti mohou vyjádřit své emoce, učit se, hrát si společně a znovu se cítit jako dítě. I když je to jen na krátkou chvíli na jejich cestě.

Každá iniciativa, která může pomoci dětem nalézt mír, být dítětem, učit se a rozvíjet svůj talenty během jejich cesty je nepostradatelná.

Synergie tým